Reklama

Rewolucja w dziennikarstwie?

Rewolucja w dziennikarstwie?

28.08.2005
Czyta się kilka minut
Blog to skrót od weblog (internetowy dziennik). Oznacza prostą stronę internetową, na której autor umieszcza - mniej lub bardziej regularnie - swoje wpisy (a coraz częściej też zdjęcia, dźwięki czy sekwencje filmowe), zaś czytelnicy mogą je komentować. Prosty system, potężne możliwości - kojarzone początkowo z pamiętniczkami zakochanych nastolatek, blogi stały się narzędziem ludzi mających wiele do powiedzenia.
C

Często tworzą je wirtualne społeczności, a wśród nich ludzie dobrze poinformowani - dziennikarze, pracownicy korporacji czy administracji. Dziś na świecie jest ok. 30 milionów blogów, a do “blogosfery" sięgają w poszukiwaniu newsa najpoważniejsze media. Dan Gillmor w swojej książce “We media" (“My, media") ogłosił powstanie nowego rodzaju dziennikarstwa - dziennikarstwa oddolnego (grassroots journalism), gdzie przekaz medialny tworzą poinformowani i świadomi obywatele. Entuzjaści projektu, jak ceniony amerykański think tank “The Media Center", lubią oceniać to zjawisko jako prawdziwie demokratyczne.

Zagadnieniu poświęca wiele uwagi najnowszy numer kwartalnika “IPI Global Journalist" (2/2005) wydawanego przez Międzynarodowy Instytut Prasy. Na pierwszej stronie Steve Outing z Instytutu Studiów nad Mediami Poynter doradza dziennikarzom, jak - i dlaczego -...

3708

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]