Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Przyjaciel

Przyjaciel

04.01.2014
Czyta się kilka minut
Był przyjacielem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Aż do wydanej kilka miesięcy temu „Modlitwy do Małej Tereski”.
N

Nie poznaliśmy się osobiście, nie zdążyliśmy. Ale przecież doskonale znam Jego twórczość. Od lat zachwycam się dźwiękowymi eksperymentami, którym oddawał się w młodości, przekonuje mnie ekspansywna góralszczyzna w „Krzesanym”, „Kościelcu 1909” i „Orawie”, szanuję metafizyczny namysł i szczerość religijnego wyznania w „Angelus” i „Missa pro pace”. Dlatego tak bardzo cieszyłem się na spotkanie, z powodów zdrowotnych wciąż odsuwane w czasie...
Wojciech Kilar był bezdyskusyjną ikoną nie tylko polskiej muzyki. Świadczyła o tym popularność jego utworów w kraju i za granicą, opinie wyrażane przez artystów z całego świata. Ale dla redaktorów, kopistów i pracowników działu prawnego Polskiego Wydawnictwa Muzycznego był nade wszystko Przyjacielem, osobą ciepłą i łagodną, dobrotliwie nastawioną do ludzi i świata, doceniającą wieloletnią współpracę z krakowską oficyną, wielokrotnie stającą w jej obronie. Dlatego tak bardzo będzie nam Go brakować.
Choć od powołania na stanowisko redaktora naczelnego PWM otrzymałem od Wojciecha Kilara tylko jeden rękopis nowego utworu, jestem dumny, że mogłem wydać jego ostatnią partyturę. Moi poprzednicy obcowali z Artystą. Mnie pozostało być kustoszem Jego dzieła. To zaszczyt i odpowiedzialność.

DANIEL CICHY jest muzykologiem i krytykiem muzycznym, od stycznia 2013 r. redaktorem naczelnym Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

Czytasz ten tekst bezpłatnie, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Autor artykułu

Muzykolog, publicysta muzyczny, wykładowca akademicki. Od 2013 roku związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, w 2017 roku objął stanowisko dyrektora - redaktora naczelnego tej oficyny....

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]