Reklama

Inwigilacyjna samoobrona

11.01.2016
Czyta się kilka minut
Istnieją tylko dwie metody na demontaż budowanego obecnie społeczeństwa totalnego nadzoru.
P

Pierwsza to angażowanie się w DZIAŁANIA RZECZNICZE, wspieranie pracą i pieniędzmi organizacji zajmujących się tym tematem, wreszcie lobbing polityczny. Jednak nie można zakładać, że te działania przyniosą szybki skutek.

Druga metoda to ZABEZPIECZANIE SWOJEJ KOMUNIKACJI z innymi. Współczesne technologie szyfrujące są efektywne i coraz łatwiejsze w użyciu, ale ciągle jeszcze wymagają podstawowej wiedzy, żeby z nich skutecznie korzystać. Problem z szyfrowaniem polega także na tym, że obydwie strony muszą korzystać z odpowiedniej technologii: komunikat zaszyfrowany na moim urządzeniu musi przecież zostać rozszyfrowany na urządzeniu osoby, z którą chcę rozmawiać. Skuteczność obrony społeczeństwa przed nadzorem w dużej mierze zależeć będzie od skali i zasięgu kampanii społecznych uświadamiających istotę problemu.

Pierwszy krok możemy zrobić...

3411

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]