Reklama

Gabinet osobliwości

Gabinet osobliwości

23.11.2010
Czyta się kilka minut
Dudzińskiego inspiruje barwny żywioł współczesnej komercji. Jednak jego obrazy odzwierciedlają polskie, nieco melancholijne spojrzenie na szarżujący amerykanizm.
Andrzej Dudziński, Assemblage 1, wernisaż w Tarnowie, 5 listopada 2010 r.
E

Ekspozycja asamblaży Andrzeja Dudzińskiego niektórym wielbicielom jego twórczości może wydać się zaskoczeniem. Zamiast pomnikowej retrospektywy podsumowującej 40-lecie pracy artystycznej autora, mamy do czynienia z premierową prezentacją dzieł szerzej nieznanych i lokujących się pozornie na "poboczu" drogi twórczej artysty, choć w rzeczywistości stanowiących jej logiczne przedłużenie i podsumowanie.

Asamblaże Dudzińskiego można umiejscowić pomiędzy czernią i bielą lapidarnej satyry a feerią barw malarskiej ilustracji (lub ilustracyjnego malarstwa); króluje w nich - ożywiona drobnymi plamami koloru - charakterystyczna sepia papieru pakunkowego i drewnianych transportowych skrzyń (z tematem "tymczasowych opakowań" zmierzył się Dudziński już wcześniej, przy okazji malarsko-kolażowego cyklu "Kopert").

Dudziński chętnie sięga po inspiracje barwnym...

7190

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]