Śmierć na żywo

Czy dziś można jeszcze w ogóle wytyczać jej granice? Rozmowa idzie "szeroko", ogarniając film, teatr i muzykę, sztukę krytyczną, skandale (np. sprawę Nieznalskiej), zahaczając o kryzys krytyki i manipulacje mediów. Najważniejsza jest jednak w niej niewątpliwie śmierć Nowaka.
,,Apel do naszych emocji, z jakimi mamy do czynienia na przykład w filmie o umieraniu na żywo, to szantaż - twierdzi krytyk muzyczny Andrzej Chłopecki. - Przecież nie będzie można powiedzieć Nowakowi, że źle zagrał w tym filmie! Skoro umarł w naturalny sposób, to umarł nawet nie najlepiej jak mógł, ale umarł w jedyny sposób. Mieliśmy już umieranie na oczach świata: umierał papież, przez media zostało to zaaranżowane jako widowisko! (...) To życie wymusiło na nas ten spektakl. Ale w przypadku dzieł sztuki pojawia się pytanie, gdzie jest granica między życiem i sztuką i czy powinna być...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Tak, chcę
czytać więcej »
Masz już konto? Zaloguj się
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]