Reklama

Publiczna albo życie

Publiczna albo życie

26.09.2004
Czyta się kilka minut
Wrzawa, jaka wybuchła we władzach TVP, Polskiego Radia oraz Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji po ogłoszeniu przygotowanej przez zespół ekspertów powołanych przez Jana Rokitę propozycji zmian w funkcjonowaniu mediów elektronicznych, świadczy tak o skali problemu, jak sile oporu, jaki reformom stawiać będzie połączone lobby TVP, PR i KRRiTv.
P

Projekt tymczasem tylko pozornie jest rewolucyjny: wszak postulaty likwidacji abonamentu czy wprowadzenia odpłatności za korzystanie z archiwów nie są nowe. Podobnie jak idea zmiany reguł przydziału częstotliwości radiowych i telewizyjnych (poprzez zwykłą sprzedaż poszczególnych pasm na aukcjach) w miejsce dotychczasowej arbitralności KRRiTv. Z kolei pomysł innej formuły finansowania tzw. programów misyjnych (przez specjalną fundację, która pozyskiwałaby środki z rozmaitych źródeł) nawiązuje do rozwiązań sprawdzonych w innych krajach. Nawet wyglądający na najbardziej radykalny koncept prywatyzacji mediów publicznych może na dłuższą metę okazać się lepszy od konserwowania patologii w postaci skrajnie upartyjnionej (i de facto od dawna bardziej komercyjnej niż misyjnej) TVP. Zwłaszcza jeśli połączony byłby z systemem bodźców skłaniających stacje do zainteresowania się także...

1378

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]