Podzielę się z nauczycielami

01.04.2019

Czyta się kilka minut

Od kilku lat obecny rząd proponuje nam, a często też realizuje absurdalne pomysły gospodarcze. Niektóre z nich są groźne, o dużej skali rażenia dla finansów. Ostatni pomysł „skorumpowania” emerytów i osób do 26. roku życia moim zdaniem należy do grupy tych groźnych.

Jak przyznaje ZUS, kwota jednorazowej wypłaty dla emerytów to około 11 miliardów złotych. To prawda, że wśród emerytów jest grupa osób o bardzo niskich dochodach i należy o niej pamiętać. Jest jednak także znacząca ich liczba o dochodach średnich i wysokich. Sądzę, że można – znacznie ograniczając tę emerytalną wrzutkę poprzez regresywny system wypłacanego świadczenia – znaleźć środki na poprawę płac nauczycieli.

Pomysł wymuszania na rządzących zmiany decyzji byłby konstruktywną formą wsparcia strajku nauczycieli. Powinniśmy także przejąć inicjatywę w wymuszaniu na politykach opozycji rezygnacji z udziału w wyścigu na pomysły pod hasłem „po nas choćby potop”. Może warto zapytać emerytów, czy są skłonni podzielić się z nauczycielami. Ja tak.

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru Nr 14/2019