Reklama

Otucha

02.07.2012
Czyta się kilka minut
Nie ma nic gorszego niż dobry gust.
R

Rozumiem, że rozpaczliwie dystyngowane narzekania ludzi kultury, sztuki i innych środowisk akademickich na piłkę nożną per se brały się raczej z piarowej otoczki zjawiska Euro 2012, ale chodzi o to, żeby otoczka nie przesłoniła, a trzeba powiedzieć, że czasem przesłaniała, i to na nasze własne życzenie. Ileż to łez radości wylaliśmy nad filmikami dostępnymi w sieci, ukazującymi na przykład wpadki wielkiej „ceremonii” z okazji rozpoczęcia sprzedaży biletów. Jakże złośliwie zasromaliśmy się, oglądając specjalne superspontaniczne posiedzenie rządu Donalda „Kto Wygra Mecz?” Tuska. Szalik opada, po prostu. Jeśli chodzi o zły gust, to tuż po wspaniałym finale znakomitego turnieju futbolowego jednak można stwierdzić, że paraintelektualne przeciwstawianie inteligenta kibicowi spełnia, niestety, kryteria dobrego gustu.

Parafrazując bohatera pewnego polskiego komiksu: „Jeśli chcesz...

1842

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]