Reklama

Demokracja partiokracja

Demokracja partiokracja

16.03.2010
Czyta się kilka minut
Prawybory w PO wprawiły polityczną konkurencję w zakłopotanie. Jednak na dłuższą metę mogą polskim partiom tylko pomóc.
B

By ocenić marketingowy efekt, jaki wywołała decyzja Platformy Obywatelskiej o zorganizowaniu prawyborów, wystarczy posłuchać wywiadów z politykami opozycji. "Na kogo by pan zagłosował, gdyby był politykiem PO?"; "Który z dwójki Sikorski-Komorowski będzie wygodniejszym rywalem dla kandydata pana partii?" - to tylko niektóre przykłady pytań wprowadzających ich w stan irytacji.

Nic dziwnego, że spece od politycznego marketingu oceniają ruch Platformy jednoznacznie. - Wybory prezydenckie mają już swojego zwycięzcę - ogłasza doradzający od lat politykom Eryk Mistewicz. - To niestartujący w nich Donald Tusk.

Po pierwsze, dowodzi Mistewicz, wyborcy już dziś czują, jakby mieli do czynienia z najważniejszą fazą tych wyborów. Po drugie, Platformie udało się odwrócić uwagę od innych, niewygodnych dla siebie tematów: sama decyzja premiera o ...

14291

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]