Reklama

Alfabet kampanii

Alfabet kampanii

04.10.2011
Czyta się kilka minut
Wygrał PR, ale inny niż dotąd. Przegrały programy, ale ich nędzę wyraźniej obnażano. Wielkim milczącym, wbrew zapowiedziom, okazał się Kościół. Zamiast celebrytów, którzy mieli zamieszać w umysłach wyborców, do głosu doszli tzw. zwykli ludzie. I kibole.
Graf. Tetra Images, Corbis
J

Jaka była ta kampania? - Już nie Blitzkrieg, ale ciężka wojna pozycyjna w okopach. Raczej Verdun niż wojny napoleońskie - ocenia publicysta Cezary Michalski. - Przy tym nie zmieniła najważniejszych tendencji: tradycyjna przewaga PO nad PiS-em, tradycyjnie ulegająca spłaszczeniu w miarę zbliżania się wyborów. SLD jak zwykle słabe, PSL jak zwykle wejdzie do parlamentu z wynikiem lepszym od sondaży. Jedyny Napoleon w tej kampanii (na dobre i złe) to Janusz Palikot.

Czym dobiegająca kresu kampania różniła się od poprzednich? Jakie były jej wiodące hasła? Co mówią one o polskiej polityce AD 2011?

AUTOBUS

Zwieńczenie nowego trendu politycznego PR. W trwającej kampanii strategię "blisko ludzi" rozpoczęli kandydaci PiS, wysłani przez kierownictwo partii w teren. W końcu premier wsiadł w "Tuskobus", a media obiegły...

22579

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]