Reklama

Bębny i amfory

Bębny i amfory

04.12.2007
Czyta się kilka minut
Metoda pracy Gardzienic przywodzi na myśl Rolanda Barthesa definicję teatralizacji jako wyzwalania języka. Na przekór tendencji do rozdzielania, izolowania i antagonizowania języków Włodzimierz Staniewski akceptuje ich wielość i pozwala aktorom na powrót do karnawałowego pomieszania.
"

"Ifigenia w Aulidzie", najnowszy spektakl Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice, w pierwszej wersji prezentowany był wiosną w Starym Teatrze w ramach festiwalu re_wizje/antyk, światowa premiera miała zaś miejsce w październiku w słynnym teatrze La MaMa w Nowym Jorku. W listopadzie także polska publiczność uzyskała możliwość obejrzenia dojrzałej (nie - gotowej, bo, jak zwykle w przypadku Gardzienic, praca nad spektaklem nigdy się nie kończy) wersji przedstawienia podczas jednego z Kosmosów w siedzibie teatru.

Gardzienicki antyczny Kosmos to trwające parę godzin widowisko, podczas którego - wędrując przy świetle pochodni po zajmowanym przez teatr zespole pałacowym i ogrzewając gorącą herbatą i pierogami w stodole - widz ma okazję uczestniczenia w kilku spektaklach, pokazach warsztatowych i koncertach "źródłowej" muzyki. Program Kosmosu nieustannie się zmienia...

5653

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]