Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

56. Krakowski Festiwal Filmowy

56. Krakowski Festiwal Filmowy

15.05.2016
Czyta się kilka minut
Tegoroczny Krakowski Festiwal Filmowy to aż 241 filmów w czterech konkursach i dwunastu przeglądach cyklicznych.
Okładka dodatku: 56. Krakowski Festiwal Filmowy. Kadr z filmu dokumentalnego „Życie na granicy” – więcej w tekście pt. Spotkania na granicy. Fot. Krakowski Festiwal Filmowy
W

Wśród nich znajdzie się zestaw „Olimpiady w oczach mistrzów”, prezentujący dokumenty Carlosa Saury, Leni Riefenstahl czy „Igrzyska w Soczi” Siergieja Miroszniczenki. Nagrodę Smoka Smoków otrzyma wybitny dokumentalista Marcel Łoziński, twórca „Jak żyć” czy „Wszystko może się przytrafić”. Wywiad Sebastiana Smolińskiego z reżyserem otwiera niniejszy dodatek. Przypomniane zostaną dokumenty Krzysztofa Kieślowskiego, z okazji 20. rocznicy jego śmierci, a także filmy dokumentalne o Andrzeju Wajdzie, który niedawno świętował 90. urodziny, oraz jego własne dokumenty, w tym najnowszy, portret malarza Andrzeja Wróblewskiego. Gościem specjalnym festiwalu będzie kinematografia szwedzka – Anna Bielak pisze o najciekawszych tytułach dokumentalnych z tego przeglądu. W konkursie DocFilmMusic pokazany zostanie m.in. dokument Morgana Neville’a „Muzyka obcych”, o wielokulturowym projekcie muzycznym Silk Road Ensemble – z jego uczestnikiem, syryjskim klarnecistą Kinanem Azmehem, rozmawia w naszym dodatku Artur Zaborski. O tym, jakie wątki i filmowe tendencje przewijają się w konkursach KFF, przeczytają Państwo w naszych rekomendacjach. ©

 

Czytasz ten tekst bezpłatnie, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Autor artykułu

Krytyczka filmowa „Tygodnika Powszechnego”. Pisuje także do pisma „EKRANy”, „Kino” i miesięcznika psychologicznego „Charaktery”. Jest współautorką takich publikacji, jak: „Panorama kina...

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]