Reklama

Wizerunkowy worek bez dna

Wizerunkowy worek bez dna

13.09.2011
Czyta się kilka minut
Barbara Labudda, specjalistka od wizerunku politycznego: Hasło "polityka prorodzinna" zawiera wszystko, co w trakcie wyborów dla polityka atrakcyjne. I jest na tyle pojemne, by używając go, niczego konkretnego nie powiedzieć. Rozmawiał Przemysław Wilczyński
P

Przemysław Wilczyński: Czy Grzegorz Napieralski pomógł sobie, biorąc na zakupy w świetle kamer córki?

Barbara Labudda: Raczej strzelił sobie w kolano. Przy okazji kampanii prezydenckiej przekonał się, że nieźle radzi sobie z zachowaniami "blisko ludzi": rozdawał kanapki, jabłuszka, ściskał wyborcom ręce, i to zadziałało. Ale tym razem jego sztabowcy najwyraźniej pomylili kampanie: podczas wyborów prezydenckich szukamy "ojca narodu", którego bycie głową rodziny uwiarygadnia. Nieprzypadkowo kilka lat temu bracia Kaczyńscy doszli do wniosku, że to Lech będzie walczył o prezydenturę, zdecydowanie lepiej pasując wizerunkowo do tej roli. W wyborach parlamentarnych aspekt rodzinny jest mniej istotny.

Dodatkowym zgrzytem w przypadku przewodniczącego SLD było to, że użył swojej rodziny instrumentalnie - w społeczeństwie, gdzie...

9471

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]