Reklama

W SKRÓCIE

13.01.2014
Czyta się kilka minut
4 – 13 stycznia
P

Piekielna spirala kupowania. „Nasze społeczeństwo związało swój los z modelem organizacji opartym na nieograniczonej akumulacji. System ten jest skazany na wzrost. Spowolnienie wzrostu albo jego zatrzymanie powoduje kryzys lub panikę. Zatrudnienie, wypłata emerytur, nowelizacja wydatków publicznych (edukacja, bezpieczeństwo, sądownictwo, kultura, transport, zdrowie itp.) zakładają nieustanny wzrost produktu krajowego brutto. W końcu koło napędowe staje się piekielną spiralą – pisze w „Autoportrecie. Piśmie o dobrej przestrzeni” Serge Latouche. – By społeczeństwo konsumpcyjne mogło kontynuować swój taniec, potrzebne są trzy składniki: reklama, która stwarza żądzę konsumpcji, kredyt, który daje możliwość konsumowania, oraz programowane, przyspieszone starzenie się produktów, napędzające konieczność ich ponownego zakupu. Te trzy sprężyny działania społeczeństwa...

3316

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]