Reklama

Polityka 2.0

19.03.2012
Czyta się kilka minut
Zapomnijcie o czwartej władzy, nie mówiąc już o władzy pierwszej, drugiej czy trzeciej. Zapomnijcie o uprzywilejowanej roli polityków czy dziennikarzy.
rys. Marek Tomasik
C

Czy jesteśmy w przededniu sytuacji, w której o polityce supermocarstw decydować będzie liczba kliknięć „lubię to” na Facebooku?

Niewidzialne Dzieci, organizacja charytatywna z USA, dzięki filmikowi zamieszczonemu w internecie przeprowadziła jedną z najciekawszych kampanii reklamowych w historii tej branży. Jej celem (oprócz zebrania środków, rzecz jasna) było zmuszenie rządu USA do schwytania afrykańskiego watażki Kony’ego, dowódcy słynącej z bezwzględności i wcielania w swoje szeregi dzieci Armii Boga. Kony to jeden z symboli okrucieństwa, do jakiego od lat dochodzi w sercu Afryki, gdzie podziały plemienne, rzezie, polityka oraz rywalizacja o surowce splątały się w jeden krwawy węzeł.

Rzecz w tym, że filmik fundacji Niewidzialne Dzieci obejrzało do dziś 80 mln ludzi, co postawiło kwestię wcześniej nikomu nieznanego Kony’ego w centrum zainteresowania opinii publicznej...

10138

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]