Reklama

Wydanie specjalne "Polska Żydowska"

Polityka 2.0

Polityka 2.0

19.03.2012
Czyta się kilka minut
Zapomnijcie o czwartej władzy, nie mówiąc już o władzy pierwszej, drugiej czy trzeciej. Zapomnijcie o uprzywilejowanej roli polityków czy dziennikarzy.
rys. Marek Tomasik
C

Czy jesteśmy w przededniu sytuacji, w której o polityce supermocarstw decydować będzie liczba kliknięć „lubię to” na Facebooku?

Niewidzialne Dzieci, organizacja charytatywna z USA, dzięki filmikowi zamieszczonemu w internecie przeprowadziła jedną z najciekawszych kampanii reklamowych w historii tej branży. Jej celem (oprócz zebrania środków, rzecz jasna) było zmuszenie rządu USA do schwytania afrykańskiego watażki Kony’ego, dowódcy słynącej z bezwzględności i wcielania w swoje szeregi dzieci Armii Boga. Kony to jeden z symboli okrucieństwa, do jakiego od lat dochodzi w sercu Afryki, gdzie podziały plemienne, rzezie, polityka oraz rywalizacja o surowce splątały się w jeden krwawy węzeł.

Rzecz w tym, że filmik fundacji Niewidzialne Dzieci obejrzało do dziś 80 mln ludzi, co postawiło kwestię wcześniej nikomu nieznanego Kony’ego w centrum zainteresowania opinii publicznej...

10138

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]