Ładowanie...
Monetyzacja martwych. Felieton Jana Klaty

Nie dziwota przeto, że jego Amazon jest wszędzie, w każdym obejściu, że wie o nas, śmiertelnikach, więcej, niż sami ośmielamy się o sobie pomyśleć. Ale ten rynek jest skończony, wszyscy żywi już zagospodarowani, wszystkie włosy na ich głowach policzone, a zatem czas na umarłych.
Na dniach gruchnęła wieść, że sprzęt Amazona będzie mieć możliwość mówienia głosem zmarłego. Którego zmarłego? Korporacja twierdzi, że jej urządzenia są w stanie z jednej minuty nagranego materiału dźwiękowego zrobić nam dowolny dźwiękowy awatar. Wystarczy poczekać, aż dany klient przeniesie się na tamten świat, i zaoferować jego bliskim nową dźwiękową usługę... dajmy na to, spersonalizowaną pogodynkę albo samochodową nawigację.
W zeszłym stuleciu ekscentryczny doktor Konstantin Raudive nagrywał głosy zmarłych, polecam płytę „The Voices of the Dead”, ale Jeff Bezos przeniesie naiwnie...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]