ZOBACZYĆ WARTO

22 – 28 III

17.03.2014

Czyta się kilka minut

W cudzej skórze

Dokumentalny, reż. Bart Layton, USA/Wlk. Brytania 2012, Ale kino!, sobota 22 III, 20.10, poniedziałek 24 III, 18.20

W trzy lata po tajemniczym zniknięciu nastolatka z Teksasu w domu jego rodziców pojawia się chłopak podający się za zaginionego syna, który rzekomo został uprowadzony do Hiszpanii. Choć młody Francuz w niczym nie przypomina ofiary, udaje mu się przekonać jej bliskich do swojej wersji wydarzeń. Dopiero wnikliwe śledztwo wykaże, jak daleko posunął się w tej mistyfikacji.


Niedziela z... Włodkiem Pawlikiem

Blok programowy, Polska 2014, TVP Kultura, niedziela 23 III, od 17.25

Pierwszy polski jazzman uhonorowany nagrodą Grammy (za płytę „Night in Calisia”) spotka się z widzami w studiu TVP Kultura. Pokazane zostaną filmy, do których skomponował muzykę: „Pora umierać” (2007) Doroty Kędzierzawskiej i „Rewers” (2009) Borysa Lankosza, a także koncert z Teatru Starego w Lublinie, złożony z kompozycji Pawlika do poezji Józefa Czechowicza.


Zabić, jak to łatwo powiedzieć

Thriller, reż. Andrew Dominik, USA 2012, Canal+ Film, niedziela 23 III, 22.10

Punkt wyjścia jak z taniego filmu sensacyjnego: niezwykle skuteczny płatny zabójca zostaje wynajęty przez mafię, by zlikwidować dwóch drobnych przestępców, którzy nadepnęli „dużym” na odcisk. Intryga staje się dla reżysera pretekstem, by opowiedzieć o współczesnej Ameryce – kraju skorumpowanym, ufundowanym na politycznych kłamstwach.


Miłość na Krymie

Teatr TV, reż. Jerzy Jarocki, Polska 2013, TVP1, poniedziałek 24 III, 20.25

Autor sztuki Sławomir Mrożek nazywał ją „tragedią komiczną w trzech aktach”. Głośny spektakl Teatru Narodowego w reżyserii Jarockiego, zaadaptowany dla telewizji przez Jana Englerta, trafia w czas szczególnie dla Krymu ciekawy. Wystąpią m.in. Mirosław Konarowski, Grzegorz Małecki, Mariusz Bonaszewski, Barbara Horowianka, Jan Frycz, Janusz Gajos, Anna Seniuk i Małgorzata Kożuchowska.


My filmujemy naród!

Dokumentalny, reż. Anna Szczepańska, Polska/Francja 2012, TVP Kultura, wtorek 25 III, 8.35, 17.00

Jak to możliwe, że w warunkach peerelowskiej cenzury kino stało się tak silnym manifestem wolności? Mieszkająca we Francji reżyserka przepytuje najwybitniejszych przedstawicieli polskiej kinematografii, a w szczególności tych, którzy tworzyli w latach 70. Opowiadają o swoistej grze prowadzonej z decydentami. Czym kierowali się ci ostatni, przymykając oko na najbardziej wywrotowe treści?

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 12/2014