Ucho igielne
Ucho igielne
Po tygodniowej blokadzie Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given, który utknął na mieliźnie, wracają pomysły, jak uniezależnić od tej trasy światowy handel. W planach jest rozbudowa ropociągu z Ejlatu nad Morzem Czerwonym do Aszkelonu nad Morzem Śródziemnym (dla ropy znad Zatoki Perskiej) i kolej z Hajfy przez Jordanię do Abu Zabi. Prace przyspieszyły, odkąd Izrael znormalizował stosunki ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Zdjęcie satelitarne z 27 marca pokazuje „korek” statków przed południowym wejściem do Kanału Sueskiego. ©℗
Ten materiał jest bezpłatny, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:
Dodaj komentarz
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]