Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Ruszyć z prądem

Ruszyć z prądem

14.05.2016
Czyta się kilka minut
Silniki elektryczne są lepsze od spalinowych: mają mniej części, są tańsze i efektywniejsze. Dlaczego więc wciąż używamy konstrukcji śmierdzących spalinami?
Tesla Roadster – sportowy samochód elektryczny firmy Elona Muska Fot. Materiały prasowe
D

Dlaczego to robimy? Bo trzeba przyspieszyć przeskok do zrównoważonego transportu. To niezwykle ważne dla przyszłości świata” – mówił miliarder i wizjoner Elon Musk podczas premiery nowego samochodu elektrycznego swojej firmy Tesla. Model 3 to kolejny krok w konsekwentnej drodze Muska do popularyzacji aut z napędem elektrycznym. Miliarder – ten sam, którego firma SpaceX właśnie stworzyła rakietę wielokrotnego użytku i przygotowuje misję na Marsa – realizuje przemyślaną strategię przekonywania Amerykanów do takiego napędu. W 2006 r. pokazał światu pierwszy model samochodu sportowego Tesla Roadster, zaprojektowany z firmą Lotus. Auto było w stanie przejechać 300 km na jednym ładowaniu, do setki rozpędzało się w cztery sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 200 km/h. Kosztowało – bagatela – 130 tys. dolarów. Był to też pierwszy samochód elektryczny, który wykorzystywał baterie litowo-...

15483

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]