Rewers i awers
Rewers i awers
"Pijacy" Barbary Wysockiej to pewne zwycięstwo reżyserki w starciu z Bohomolcem. Jedyne, czego przedstawieniu nie dostaje, to odrobina klęski... Taka, trochę przekorna, myśl towarzyszyła mi podczas spektaklu. Przekorna, bo przedstawieniu niewiele można zarzucić: to na piątkę z plusem odrobione zadanie z wystawienia XVIII-wiecznego tekstu przy umiejętnym zastosowaniu środków i strategii scenicznych dostępnych współczesnemu teatrowi.
Wysocka szukając dzisiejszych pijaków, znajduje ich, zupełnie słusznie, na jakimś osiedlowym podwórku, zgodnie z prawdą, że Polacy jak pili, tak piją i pić zapewne nie przestaną. Reżyserce udało się gdzieś spomiędzy wersów Bohomolca wyprowadzić nadspodziewanie dziarskich bohaterów, posługujących się językiem zaskakująco komunikatywnym, wyznających zaskakująco uniwersalną filozofię życiową. Realistyczny obrazek wzięty jest w ...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]