Reklama

Pieniądze na misję

Pieniądze na misję

18.02.2008
Czyta się kilka minut
Zapowiedź likwidacji abonamentu radiowo-telewizyjnego padła z ust nowego szefa rządu. Zbliża się czas decyzji co do sposobu finansowania mediów publicznych.
A

Abonament to hasło nośne, jednak w kolejności decyzji sprawa ostatnia. Najpierw trzeba powiedzieć, jakie media publiczne są nam potrzebne - zarówno gdy chodzi o program, jak wielkość i kształt organizacyjny. Jeśli to już ustalimy, trzeba sprawdzić koszty. I wtedy dopiero szukać metod finansowania albo rezygnować z pomysłów zbyt kosztownych.

Abonament to podstawa

Unia Europejska pozostawia państwom członkowskim prawo do szczegółowego określania zadań mediów publicznych. W świetle jej dokumentów "misja" to realizacja zróżnicowanych celów publicznych, nadawanie "zrównoważonej i zróżnicowanej oferty programowej", która ma służyć "zaspokajaniu demokratycznych, socjalnych i kulturowych potrzeb danego społeczeństwa". Cechą mediów publicznych ma być uniwersalność treści, szeroka oferta programowa kanałów ogólnych, ale i różnorodność...

8747

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]