Reklama

Niepewny jak w banku

20.10.2009
Czyta się kilka minut
Stanisław Kluza, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego: Od niektórych lobbystów można usłyszeć, że wykorzystywanie przez banki naturalnej przewagi wobec klientów jest zrozumiałe. Rozmawiała Elżbieta Isakiewicz
E

Elżbieta Isakiewicz: W jaki sposób KNF pilnuje, czy banki działają etycznie?

Stanisław Kluza: Przede wszystkim sprawdzamy, czy nie jest łamane prawo, bo jego przestrzeganie zapewnia prawidłowe funkcjonowanie i rozwój rynku finansowego. Ale też wspieramy i podejmujemy inicjatywy o charakterze etycznym. W marcu zeszłoego roku przyjęliśmy np. Kanon Dobrych Praktyk Rynku Finansowego, określający podstawowe zasady, którymi powinny kierować się instytucje finansowe.

Jakie to zasady?

Przejrzystość działania, jasna i rzetelna informacja o oferowanych usługach i produktach, a także o kosztach i ryzyku z nimi związanych, jak najlepsze rozeznanie potrzeb finansowych klienta i takie reklamowanie ofert, by nie był wprowadzany w błąd.

A banki się do nich stosują?...

2727

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]