Reklama

Niepewny jak w banku

Niepewny jak w banku

20.10.2009
Czyta się kilka minut
Stanisław Kluza, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego: Od niektórych lobbystów można usłyszeć, że wykorzystywanie przez banki naturalnej przewagi wobec klientów jest zrozumiałe. Rozmawiała Elżbieta Isakiewicz
E

Elżbieta Isakiewicz: W jaki sposób KNF pilnuje, czy banki działają etycznie?

Stanisław Kluza: Przede wszystkim sprawdzamy, czy nie jest łamane prawo, bo jego przestrzeganie zapewnia prawidłowe funkcjonowanie i rozwój rynku finansowego. Ale też wspieramy i podejmujemy inicjatywy o charakterze etycznym. W marcu zeszłoego roku przyjęliśmy np. Kanon Dobrych Praktyk Rynku Finansowego, określający podstawowe zasady, którymi powinny kierować się instytucje finansowe.

Jakie to zasady?

Przejrzystość działania, jasna i rzetelna informacja o oferowanych usługach i produktach, a także o kosztach i ryzyku z nimi związanych, jak najlepsze rozeznanie potrzeb finansowych klienta i takie reklamowanie ofert, by nie był wprowadzany w błąd.

A banki się do nich stosują?...

2727

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]