Miesiąc walki z zaćmą

Media, jak zapewne Państwo zauważyli, w większości nie informują o działaniach kandydata na prezydenta, któremu sprzyjają.

20.04.2015

Czyta się kilka minut

Skupiają się na złowrogiej działalności jego przeciwnika. O swoim kandydacie (brak cudzysłowu przy „swoim” nie był przypadkowy) piszą pochwalnie, ale raczej zdawkowo, co należy uznać za objaw realizmu – cóż specjalnie dobrego możemy powiedzieć o kampanii liderów w tegorocznym konkursie? Czasem piszą o niedomaganiach swojego kandydata – lecz nie ot tak, dla podzielenia się z odbiorcami własną wiedzą, lecz by potrząsnąć: „O rety, bierz się chłopie do roboty, bo wygra Tamten Zły”.

Może ktoś powiedzieć: pierwszy to raz, kiedy media rzeźbią, a nie po prostu informują? Nie pierwszy. I dobrze. Ich działalność łatwo może się przełożyć na poprawę ogólną naszego nastroju. Wystarczy czasowo odłączyć się od przekazu większości polskich mediów, zacząć czytać te nieliczne, które nie należą do obozu rozgorączkowanych i pewnych siebie, a już znajdziemy się w elitarnej grupie rodaków bez zaćmy w mózgu. ©

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 17/2015