Ładowanie...
Już tylko o ogrodach

JULIA FIEDORCZUK: Powiedział Pan kiedyś, że określenie „świat naturalny” jest absurdalne...
W.S. MERWIN: Oczywiście. Cóż nie jest naturalne? Ten oto moment, kiedy siedzimy w samochodzie w drodze do Żelazowej Woli, jest naturalny. Rano budzimy się w ciele, to naturalny stan rzeczy. Nie myślimy o tym w ten sposób, ale tak właśnie jest, my też jesteśmy częścią naturalnego świata. Styl życia opierający się na konsumpcji zasłania tę prawdę, uszkadza wyobraźnię. Proszę pomyśleć o wpływie reklam na wyobraźnię: otwieram gazetę i widzę jakiś przedmiot, o którego istnieniu wcześniej nie wiedziałem, a nagle mówi mi się, że muszę go mieć. To nas odwodzi od najprostszych, najprawdziwszych spraw.
Od wielu lat jest Pan zaangażowany w ochronę środowiska naturalnego.
Tak. W latach 50. działałem w ruchu antynuklearnym. To zatrważające, ale...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]