Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
Już nie tylko Pekin próbuje uniknąć współpracy z rodzimą koleją. Według danych PKP Cargo w październiku wielkość ładunków przetransportowanych koleją wyniosła 20,9 mln ton – o 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Od stycznia do października przewieziono 197 mln ton, co oznacza spadek o 5,6 proc.
Przyczyną jest oczywiście fatalny stan rodzimej infastruktury kolejowej. Składy towarowe w Polsce poruszają się ze średnią prędkością 30 km na godzinę. W III kwartale br. punktualność w przewozach towarowych wyniosła zaledwie 42 proc. Średni czas opóźnień wzrósł we wrześniu do 10 godzin i 22 minut. W rezultacie spedytorzy coraz częściej korzystają z tras alternatywnych, np. przez Turcję, lub z połączeń kolejowo-promowych omijających Polskę przez Bałtyk. ©℗