Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
Tak więc RM wciąż jest potęgą medialną. Rzeczywista liczba odbiorców może być nawet większa, na co wskazuje metodologia badań instytutu SMG/KRC, który dwa-trzy lata temu wprowadził wywiad ankieterski przeprowadzany wyłącznie drogą telefoniczną wśród osób z populacji 15-75 lat. Wydaje mi się to dyskryminacją odbiorców starszych oraz mieszkańców wsi i miasteczek, gdzie telefonizacja nie jest tak gęsta jak w dużych miastach, oraz obniżaniem zasięgu Jedynki PR i RM - stacji wśród takich odbiorców najbardziej popularnych. Tacy odbiorcy nie są jednak, z punktu widzenia agencji reklamowych, atrakcyjnymi grupami docelowymi. Jednorazowy pomiar audytorium radiowego powinien przeprowadzić rzetelny ośrodek badawczy, który nie liczyłby się z oczekiwaniami agencji reklamowych i różnych firm medialnych.
DAWID KASZUBA, (Toruń)
Dane o słuchalności stacji radiowych znajdują się na stronie internetowej poświęconej mediom: www.wirtualnemedia.pl