Reklama

Ciemny lud tego nie kupi

Ciemny lud tego nie kupi

03.03.2009
Czyta się kilka minut
Natalia de Barbaro, psycholog społeczny: Znaczna część wyborców potrafi odróżnić polityka z charakterem od kogoś, kto cytuje podręcznik "Jak zdobyć wyborcę w siedem minut". Rozmawiał Michał Kuźmiński
M

Michał Kuźmiński: Czy polityczny PR jest sztuką manipulacji?

Natalia de Barbaro: W klasycznym ujęciu - oczywiście nie. Pojęcie manipulacji zakłada, że druga strona jest tylko obiektem. Nie ma żadnej relacji, bo druga strona nie zostaje dopuszczona do głosu.

Drugą stroną są odbiorcy czy adwersarze?

Jedni i drudzy. W definicji manipulacji druga strona to ktoś, kogo mam tylko ograć. Public Relations jest sztuką komunikowania się - we własnym interesie, ale nie przeciwko drugiej stronie. Odwrotnie: z wrażliwością na nią.

Jak można pogodzić szacunek dla drugiej strony z uwydatnianiem pozytywnych cech, ukrywaniem negatywnych...?

To, że próbuję na kogoś oddziaływać, nie wyklucza szacunku. Daję sobie prawo do tego, żeby przekonywać kogoś do swoich...

16290

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]