ZOBACZYĆ WARTO

21–27 VII

17.07.2012

Czyta się kilka minut

Żona doskonała

Komedia, reż. François Ozon, Francja 2010, Canal+, niedziela 22 VII, 20.00, Canal+ Film, 23.30

Catherine Deneuve jako emancypująca się luksusowa gospodyni domowa i Gérard Depardieu jako działacz komunistyczny pomagający zażegnać strajk w fabryce jej męża. Do tego musicalowe popisy, design z lat 70. i duża dawka wyrafinowanego humoru.

Wojciech Kilar

Koncert, Polska 2012, TVP 2, niedziela 22 VII, 23.25

17 lipca wybitny polski kompozytor skończył 80 lat. Z tej okazji na Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie miał miejsce uroczysty koncert, w którym udział wzięła Narodowa Orkiestra Symfoniczna oraz Chór Polskiego Radia pod batutą José Maria Florêncio. Na program gali złożyły się m.in. suity Kilara z takich filmów, jak „Dracula” Coppoli, „Dziewiąte wrota” i „Pianista” Polańskiego czy „Pan Tadeusz” i „Ziemia obiecana” Wajdy.

Cztery noce z Anną

Dramat, reż. Jerzy Skolimowski, Francja/Polska, 2008, TVP 1, środa 26 VI, 23.05

Tym skromnym filmem Skolimowski powrócił jako reżyser filmowy po 17 latach nieobecności. W zdezelowanym pejzażu „Polski B” umieszcza napisaną przez siebie niemożliwą love story, w której upośledzony pracownik szpitalnej spalarni odpadów podgląda wieczorami pielęgniarkę z sąsiedztwa, wchodząc w jej najbardziej intymne życie. Aktorski koncert Kingi Preis i Artura Steranki.

Maria łaski pełna

Dramat, reż. Joshua Marston, USA/Kolumbia/Ekwador 2004, TVP 2, czwartek 27 VII, 21.45

Religijne skojarzenia, jakie przynosi tytuł filmu Marstona, nie są przypadkowe, choć jego wymowa jest dość dwuznaczna. Reżyser opowiada historię młodej Kolumbijki, która – by wyrwać się z biedy i zapewnić lepszą przyszłość nienarodzonemu jeszcze dziecku – decyduje się przemycić we własnym żołądku woreczki z heroiną podczas lotu do USA. Czy jest ona uosobieniem bezgranicznego matczynego poświęcenia, czy zakamuflowanym aniołem śmierci?

Piękno

Dramat, reż. Oliver Hermanus, Francja/Niemcy/RPA 2011, czwartek 25 VII, 23.00

Choć scenariusz tego filmu bywa porównywany do „Śmierci w Wenecji” Tomasza Manna, bliżej mu do prozy Johna Maxwella Coetzee, dokonującego rozrachunku z tożsamością dzisiejszych Afrykanerów. We wstrząsającym filmie Hermanusa oglądamy świat zdominowany przez białych macho z RPA, którzy na co dzień ukrywają swą orientację seksualną, wyżywając się po kryjomu w najbardziej odrażającej i brutalnej formie.

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 30/2012