Reklama

Widzialna łapa reklamy

Widzialna łapa reklamy

27.06.2004
Czyta się kilka minut
W latach 30. firma Hormel Food wypromowała puszkowaną mielonkę o nazwie spam. Reklama opanowała przestrzeń publiczną USA, a po wojnie także Europy, choć reklamowany produkt uważano za przejaw złego smaku. Spam nie jest już przebojem rynku, bo intensywniej reklamują się McDonald czy Coca-Cola, pozostał jednak symbolem natrętnej reklamy, rozsyłanej do skrzynek poczty elektronicznej.
L

Ludzie biznesu widząc, że coraz więcej aktywności społecznej przenosi się do sieci, zdecydowali się wykorzystać i ją. Internet nie jest już więc globalnym forum obywatelskim, zaludnianym przez “lepszą" część światowej populacji, ale im bardziej jest powszechny, w tym większym stopniu odbija zalety i przywary świata rzeczywistego. Gdy dodamy do tego np. natrętną emisję reklam w telewizji w porze największej oglądalności, trudno uniknąć pytania, czy uciekając od wtłaczanego nam przez kilka dziesięcioleci spamu propagandy politycznej, nie wpadliśmy od razu w inny.

Syndrom późnego przybysza

Mogę nie odbierać radia ani telewizji, ale jak nie korzystać z e-mailu, jeśli jest to np. moje narzędzie pracy? Tymczasem przeciętny Amerykanin otrzyma w tym roku blisko 2200 spamów, a za dwa lata 3600. Polacy otrzymają mniej, ale zapewne...

10411

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]