Nauka historycznego słuchania
Nauka historycznego słuchania
Atrakcyjność festiwalu muzycznego zależy nie tylko od erudycji dyrektora artystycznego, ciekawie ułożonego repertuaru, ukazania nieszablonowych estetycznych powiązań i wprowadzenia niebanalnych wątków. Nie mniej istotna jest także zasobność kajetu z adresami wybitnych muzyków, z którymi szef imprezy zdążył przez lata się zaprzyjaźnić, posiadania bezpośrednich numerów telefonu osobowości, które przyciągną publiczność. Stanisław Leszczyński, pomysłodawca festiwalu Chopin i Jego Europa, po raz ósmy udowodnił, że w pianistycznym świecie znajomości ma wiele. Dlatego wśród artystów znaleźli się reprezentujący różne pokolenia i pianistyczne szkoły: Martha Argerich, Nelson Goerner, Kevin Kenner, Jewgienij Koroliow, Jan Lisiecki, Maria João Pires, Howard Shelley, Andreas Staier, Edna Stern, Daniił Trifonow... Partnerowały im świetne orkiestry – Concerto Köln oraz Orkiestra XVIII Wieku pod...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]