Ładowanie...
Język ubożeje
Nie chodzi przy tym tylko o nieśmiertelne słowo "zajebiste", używane w odniesieniu do wszystkich rzeczy, które budzą zachwyt (choćby umiarkowany), w tym bowiem wypadku istnieje mnóstwo jego barwnych substytutów. Używamy wielu innych słów-wytrychów, z których najbardziej irytuje mnie słowo "ogarniać", niechybnie dlatego, że sam go nadużywam. Coraz więcej zjawisk i rzeczy "ogarniamy", już nie tylko wzrokiem. A tymczasem, gdy poszerzamy pojemność słów o coraz to nowe znaczenia i wypieramy przy tym słowa pozornie nam niepotrzebne, opisywany przez nas świat staje się coraz płytszy i coraz mniej zniuansowany.
Nie sposób nie zauważyć, jak ubożeją nam media, nawet te, które dotychczas o język dbały. W najpoczytniejszych polskich dziennikach stosowane dawniej błyskotliwe tytuły zostały wyparte przez nagłówki mocno stabloidyzowane, mające szokować, przyciągnąć uwagę...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]