Reklama

Umiejętność pytania

Umiejętność pytania

03.07.2005
Czyta się kilka minut
Zgadzam się z zastrzeżeniami różnych autorów krytykujących pytania testowe oraz tzw. klucze do testów w nowej maturze (“TP" nr 22/05). Nie zapominam jednak, że i w starej formule matury zadania budziły sporo zastrzeżeń, a często zamieszania, co kończyło się odwoływaniem niejasnych poleceń lub źle sformułowanych zadań. Nie jest to więc właściwość specyficzna dla nowej matury, ale brak umiejętności układania i standaryzowania zadań. Być może otwiera się tu pole do popisu dla pracowników naukowych i ambitnych nauczycieli, by takie zestawy przygotowali i sprzedali Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do “banku pytań maturalnych". Wyjściem mogłoby też być ogłoszenie konkursu przez CKE.
J

JANUSZ LASKA (Kłodzko, woj. dolnośląskie)

Ten materiał jest bezpłatny, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]