Umiejętność pytania

Zgadzam się z zastrzeżeniami różnych autorów krytykujących pytania testowe oraz tzw. klucze do testów w nowej maturze (“TP" nr 22/05). Nie zapominam jednak, że i w starej formule matury zadania budziły sporo zastrzeżeń, a często zamieszania, co kończyło się odwoływaniem niejasnych poleceń lub źle sformułowanych zadań. Nie jest to więc właściwość specyficzna dla nowej matury, ale brak umiejętności układania i standaryzowania zadań. Być może otwiera się tu pole do popisu dla pracowników naukowych i ambitnych nauczycieli, by takie zestawy przygotowali i sprzedali Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do “banku pytań maturalnych". Wyjściem mogłoby też być ogłoszenie konkursu przez CKE.

JANUSZ LASKA (Kłodzko, woj. dolnośląskie)

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 27/2005