Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Rodzina

Rodzina

01.05.2015
Czyta się kilka minut
Fot. Thomas Canet / MATERIAŁY PROMOCYJNE PP
T

Telefon nie przestawał dzwonić. Właściciel mieszkania, facet od mebli, zdaje się, że nie zapłacili państwo drugiej raty. To jakaś pomyłka, jutro, jutro z samego rana. Dzień dobry, przyszliśmy po pralkę, nie ma sprawy, wrócimy później, jak skończy wirować. Wszystkim szło źle, wszyscy mieli nie najlepszy moment. María Angeles chce kupić kanapę, teraz nie mogę, wiesz, raty za samochód, ale przyślij do mnie maluchy na kolację. Ciotka Flora przynosiła nam jedzenie, mięso w pomidorach, fasolka, resztki soczewicy. Zostawiała pełne słoiki i zabierała puste, unikając naszej obecności, jak unika się zakażenia.

Tłum. MARCIN KUREK

PABLO GARCÍA CASADO (ur. 1972), z zawodu prawnik, jest dyrektorem Filmoteki Andaluzyjskiej. Odwołuje się do mniej znanych tradycji rodzinnych, a także znacznie częściej niż poprzednicy do poetów anglosaskich, francuskich czy polskich. Autor trzech książek: „Las afueras” (1997, nagroda Premio Ojo Crítico de Poesía), „El mapa de América” (2001) oraz „Dinero” (2007, wyd. polskie „Pieniądze”, 2011, tłum. Marcin Kurek). W 2012 r. nominowany do gdańskiej nagrody Europejski Poeta Wolności. Mieszka w Kordobie.

„Zakładam, że opowiedzenie jakiejś historii w sposób jak najbardziej obiektywny, bez żadnych »dodatków poetyckich«, samo z siebie może być emocjonujące. Na przykład notatka prasowa. Emocja, tak jak ją rozumiem, nie polega na wyborze brutalnego tematu albo ozdobieniu go wieloma efektami, ale na przyjęciu określonego punktu widzenia” (P. G. Casado w rozmowie z M. Kurkiem).

Czytasz ten tekst bezpłatnie, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]