Reklama

Nerwy sieci

Nerwy sieci

19.07.2011
Czyta się kilka minut
Prof. Janusz Hołyst: Chcemy stworzyć podstawy dla przyszłej generacji emocjonalnie inteligentnego internetu. Negatywne emocje są bowiem nie tylko paliwem w dyskusji, ale mogą nawet zniszczyć społeczność. Rozmawiała Monika Florek-Mostowska
rys. Mateusz Kaniewski
M

Monika Florek-Mostowska: Co jest celem Pana pionierskich badań nad emocjami, które towarzyszą nam w sieci?

Prof. Janusz Hołyst: Badamy społeczną aktywność w cyberprzestrzeni, czyli kontakty ludzi w internecie. Bo są one związane z okazywaniem i odbieraniem emocji, podobnie jak w przestrzeni rzeczywistej. Jeszcze niedawno nikt nie przewidywał, że emocje i informacje przekazywane dzięki serwisowi Twitter będą katalizatorem rewolucji w krajach Afryki Północnej. Staramy się poznać, jakie emocje towarzyszą e-społecznościom, czy mają one inną specyfikę niż emocje obserwowane w bezpośrednich kontaktach. Analizujemy, jak często występują obok siebie wypowiedzi o podobnym ładunku emocjonalnym, jak długo utrzymują się emocje, czy istnieje korelacja między emocją zawartą w wypowiedzi a liczbą jej komentarzy. Pracujemy nad modelem sztucznego...

10469

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]