Najdłuższy morski most świata

29.10.2018

Czyta się kilka minut

 / LIANG XU / XINHUA / EAST NEWS
/ LIANG XU / XINHUA / EAST NEWS

Połączył on Chiny z enklawami Hongkongiem i Makau, mającymi w ChRL status Specjalnych Regionów Administracyjnych. W opinii ekspertów licząca 55 km konstrukcja (w tym 36 km mostu, 7 km podmorskiego tunelu i dwie sztuczne wyspy), kosztująca 16 mld dolarów, to projekt polityczny: narzędzie integracji niedawnych kolonii (w 1997 r. Londyn oddał Chinom Hongkong, a w 1999 r. Lizbona – Makau). Michał Bogusz z Ośrodka Studiów Wschodnich uważa, że chodzi o „rozmycie osobnej tożsamości”, zwłaszcza mieszkańców Hongkongu, gdzie silne jest „przywiązanie do rządów prawa, świadomość praw człowieka i wolności słowa, które są coraz bardziej okrawane przez Pekin”. ©℗ Na podst. FAZ, Polskie Radio

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru Nr 45/2018