Reklama

Media w nietypowej sprawie

Media w nietypowej sprawie

25.01.2006
Czyta się kilka minut
Wymogi etyczne obowiązujące w dziennikarstwie nie są utopią - oczekuje się przecież, by dziennikarze kierowali się etyką. Czy potrafimy jednak sprecyzować, kiedy dziennikarze zachowują się etycznie, a kiedy nie?.
O

Odwołanie do kodeksów dziennikarskich - de facto listy postulatów, jak być powinno - niewiele nam tu pomoże. Jest wśród nich i taki, że dziennikarz nie powinien w swojej działalności kierować się chęcią zysku. Brzmi to tak, że natychmiast chce się podpisać pod tym jedną i drugą ręką: nie pracujemy przecież dla pieniędzy, ale realizujemy misję, stajemy się czwartą władzą... Tyle że większość dzisiejszych dziennikarzy pracuje w mediach prywatnych, których właściciel wręcz jest zobowiązany do generowania zysków. I dziennikarz w tej fabryce pracujący też jest do tego zobowiązany. Etyczne to? Nieetyczne? Przede wszystkim - trudne:godzić zysk z wypełnianiem misji.

Pracuję w prywatnej rozgłośni radiowej, która utrzymuje się wyłącznie z reklam. Dlaczego reklamodawca ma wykupić czas antenowy w radiu, które "szczypie go po łydkach", opisując wady jego reklamowanego...

4519

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]