Ładowanie...
Media w nietypowej sprawie
Odwołanie do kodeksów dziennikarskich - de facto listy postulatów, jak być powinno - niewiele nam tu pomoże. Jest wśród nich i taki, że dziennikarz nie powinien w swojej działalności kierować się chęcią zysku. Brzmi to tak, że natychmiast chce się podpisać pod tym jedną i drugą ręką: nie pracujemy przecież dla pieniędzy, ale realizujemy misję, stajemy się czwartą władzą... Tyle że większość dzisiejszych dziennikarzy pracuje w mediach prywatnych, których właściciel wręcz jest zobowiązany do generowania zysków. I dziennikarz w tej fabryce pracujący też jest do tego zobowiązany. Etyczne to? Nieetyczne? Przede wszystkim - trudne:godzić zysk z wypełnianiem misji.
Pracuję w prywatnej rozgłośni radiowej, która utrzymuje się wyłącznie z reklam. Dlaczego reklamodawca ma wykupić czas antenowy w radiu, które "szczypie go po łydkach", opisując wady jego reklamowanego...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]