Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
W powyższym artykule pojawiły się następujące przeinaczenia i kłamstwa: przy wzmiance o Biennale Sztuki Projektowania brakuje informacji, że BS jest współorganizatorem tej imprezy i że odbywa się ona w Bunkrze; “(...) w zniszczonych salach galerii miejskiej" - wprawdzie budynek Bunkra wymaga remontu, niemniej sale wystawiennicze są w idealnym stanie ekspozycyjnym i są na bieżąco remontowane; “(...) coraz rzadziej są organizowane jakiekolwiek wystawy" - to jawna prowokacja. Oto lista naszych wystaw w 2003 r.: Andrzej Pawłowski 1925-86; instalacja wideo Katarzyny Kozyry “Łaźnia męska"; World Press Photo 2002; Super Grupa Azorro “Wszystko już było"; Jadwiga Sawicka “Nic w środku"; Piotr Lutyński “Projekt Ptasia Kolumna"; “Wiedeńczycy" - wystawa miasta Wiednia w ramach Tygodnia Wiednia; Reality Check “Aktualne osiągnięcia brytyjskiej fotografii i sztuki wideo"; “Sztuka w mieście. Zewnętrzna galeria AMS" 1998-2002; Międzynarodowe Triennale Grafiki; Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej; Ward Shelley, Oskar Dawicki, Joanna Rajkowska i Łukasz Skąpski “Operacja: Myszy"; Tomasz Ciecierski “Pakt z malarstwem"; George Quasha “Art is"; Władysław Pluta “Graphic Design"; V Biennale Sztuki Projektowania - “Stół".
Złośliwość odnosząca się do wystawy Louise Bourgeois jest dowodem na nierzetelność dziennikarza, podającego informacje w oparciu o plotki. Wystawę, jeżdżącą po Europie, przygotowała inna galeria. Ekspozycja kosztowała 400 tys. zł - zdecydowanie za drogo jak na wystawę objazdową. Poza tym, suma wielokrotnie przewyższała naszą roczną dotację na wystawy. Bunkier na dwa miesiące przed otwarciem mógł na nią przeznaczyć 25 tys. zł, dlatego zaproponowano przeniesienie tej wystawy do Zachęty, która mogła sobie na nią pozwolić.
Nie interesują mnie przyczyny, dla których dziennikarz pisze takie rzeczy, bo stoi za tym zapewne krakowskie intryganctwo i próba wyeksponowania niektórych galerii komercyjnych. Boli mnie jednak, że redakcja, którą wszyscy wysoko stawiają moralnie, wspiera nieprawdę.
MARIA ANNA POTOCKA, dyrektor Bunkra Sztuki