ZOBACZYĆ WARTO

14 - 21 lipca

09.07.2012

Czyta się kilka minut

Kino w wersji de luxe

Przegląd filmów, Kino Polska, sobota 14 VII, 17.30

Po „Akcji pod Arsenałem” Telewizja Kino Polska prezentuje kolejny tytuł zrekonstruowany cyfrowo. Tym razem „Nie ma róży bez ognia” Stanisława Barei z 1974 r. W ramach projektu KinoRP już w sierpniu zobaczymy zremasterowane kopie „Giuseppego w Warszawie”, „Jowity”, „Westerplatte”, „Szatana z siódmej klasy”, a także „Wielkiego Szu” (emisja we wrześniu), „Krzyżaków”, „Pociągu” (październik) oraz „Ewa chce spać” (listopad).

Blue Valentine

Dramat, reż. Derek Cianfrance, USA 2010, Cinemax, sobota 14 VII, 20.00

Dlaczego najlepsze amerykańskie filmy tak często nie trafiają na ekrany polskich kin? To pytanie można zadać przy okazji „Blue Valentine” – studium rozpadu młodego małżeństwa, które pospolitą rzeczywistość zaczyna konfrontować z wyobrażeniami sprzed lat. W rolach głównych jedne z najciekawszych osobowości aktorskich ostatnich lat: Michelle Williams i Ryan Gosling.

Roma Night

Koncert, Polska 2012, TVP 2, cz. 1 niedziela 15 VII, 23.10, cz. 2 środa 18 VII, 00.50

Na tegorocznym festiwalu Malta w Poznaniu dominowała muzyka azjatycka. Część programu „Między Azją a Europą” obejmowała muzykę romską w jej najróżniejszych odmianach. W retransmisji koncertów pt. „Nie bój się Cygana” usłyszymy artystów z Hiszpanii, indyjskiego Radżastanu, Egiptu, Węgier czy Turcji.

Newsroom

Serial, reż. Greg Mottola, USA 2012, HBO, odc. 1 poniedziałek 16 VII, 22.00

W nowym serialu HBO podpatrujemy od kuchni, jak powstają serwisy informacyjne pewnej amerykańskiej kablówki. Czy zawsze da się pogodzić dziennikarską uczciwość z interesem stacji? Pomysłodawcą serialu z Jeffem Danielsem w roli głównej jest Aaron Sorkin, geniusz scenopisarstwa, znany chodźmy z „The Social Network”, „Moneyball” czy „Wojny Charliego Wilsona”.

Przypis

Komediodramat, reż. Joseph Cedar, Izrael 2011, Cinemax, środa 18 VII, 20.00

Kolejny przypadek świetnego filmu, który nie był dystrybuowany w Polsce. W zamkniętym, paternalistycznym światku akademickim toczy się rywalizacja pomiędzy ojcem i synem – czasem groteskowa, czasem tragiczna. Chodzi w niej nie tylko o naukowe splendory, ale i o poważny spór między nowoczesnością a tradycją. „Przypis” konkurował niedawno z „W ciemności” Agnieszki Holland w walce o nieanglojęzycznego Oscara, ostatecznie przegrywając z irańskim „Rozstaniem”.

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 29/2012