Reklama

Bunt „mięsa wyborczego"

Bunt „mięsa wyborczego"

09.10.2007
Czyta się kilka minut
Dwa lata temu, po niezwykle emocjonalnej kampanii, wwyborach parlamentarnych oddało głos niewiele ponad 40proc. uprawnionych. Czy w2007r. - watmosferze chyba jeszcze gorętszej - uda się zmobilizować choćby połowę wyborców? Sondaże nie dają wielkich nadziei. Dlaczego rezygnujemy zwpływu na swoje sprawy?.
P

Podobnie jak w innych dziedzinach debaty publicznej, w dyskusjach nad niegłosowaniem panuje atmosfera wzajemnych oskarżeń. Wyborcy obwiniają polityków: nie mają na kogo głosować, polityka ich odstręcza, nie widzą istotnych różnic między partiami, zwłaszcza że rzadko który polityk pozostaje wierny jednej partii, a i same partie się zmieniają. Eksperci obwiniają z kolei "niedojrzałą demokrację" - wyborców, którzy nie rozumieją wagi procedur demokratycznych i przedkładają wyjazd na działkę nad akt głosowania albo nie idą głosować po prostu z lenistwa.

Nie są to jednak prawdziwe przyczyny uchylania się od wyborów, a cała sprawa wymaga rzetelnej dyskusji, nie zaś szukania winnego.

Wybory jako cyrk

Nie jest prawdą, że koszt głosowania to jedynie rezygnacja z niedzielnego wyjazdu czy fizyczny wysiłek znalezienia się...

9087

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]