Nie za każdą cenę

01.06.2003

Czyta się kilka minut

Jestem klientką telefonii komórkowej „Plus” od czterech lat. Uczestniczę w programie 5 Plus. Ta długa współpraca zintegrowała mnie z firmą, czuję się częścią tego systemu. Tym większy budzi we mnie sprzeciw, a jednocześnie poczucie bezsilności, ostatnia reklama, emitowana w radiu i telewizji, nawiązująca do dnia pierwszej komunii, który nazwano dniem pierwszej komórki. Rozumiem dążenie do jak największych zysków, bo taki jest główny sens działania każdej firmy, ale dlaczego za wszelką cenę? Poprzednie reklamy „Plusa” nawiązywały do takich wartości, jak przyjaźń czy miłość. Otrzymuję od firmy poruszające życzenia bożonarodzeniowe i wielkanocne. Jak ma się do tego obecna reklama? W czasach komercjalizacji każdej sfery życia ludzkiego, nieuchronnie zaśmieca się je i spłyca. Czy chęć zarobienia pieniędzy usprawiedliwia już naprawdę wszystko?

Czuję potrzebę wyrażenia dezaprobaty i głębokiego sprzeciwu wobec dotykania uczuć religijnych moich i moich bliskich oraz beztroskiego budowania w dzieciach fałszywego obrazu świata i błędnej hierarchii wartości.

MAŁGORZATA BAKALARSKA (Kęty, woj. małopolskie)

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 22/2003