Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

XXIV Łódzkie Spotkania Baletowe

XXIV Łódzkie Spotkania Baletowe

23.04.2017
Czyta się kilka minut
Gdyby chcieć prześledzić rozwój współczesnej światowej sztuki baletowej i choreograficznej, to archiwa Łódzkich Spotkań Baletowych są niewątpliwie znakomitym tego źródłem.
Okładka dodatku: Ching-Ying Chien w „Until the Lions” (Akram Khan Company) Fot. Jean-Louis Fernandez
Ł

Łódź jest bodaj jedynym miejscem w Europie, w którym na przestrzeni 50 lat podczas biennale baletowych prezentowane było wszystko to, co w choreografii i balecie najlepsze i najnowsze. Tu ścierały się najważniejsze szkoły choreograficzne, nowe techniki tańca i istotne trendy w rozwoju widowiska baletowego. Swoje prace przedstawiali, wraz ze swoimi zespołami, wielcy mistrzowie współczesnej choreografii, jak choćby: Maurice Béjart, John Neumeier, Birgit Cullberg, Mats Ek, Jiří Kylián, Ohad Naharin, Daniel Ezralow. Tu także „ze światem” z sukcesem konfrontowali się Conrad Drzewiecki, Teresa Kujawa, Henryk Tomaszewski, Ewa Wycichowska, Wojciech Misiuro, Emil Wesołowski. Nigdy też organizatorzy festiwalu nie stronili od tzw. bazy – czyli wielkich dzieł z repertuaru baletu klasycznego, które niezmiennie cieszą się uznaniem i zachwytem festiwalowej publiczności; warunek wszakże był zawsze jeden – możliwie najwyższy poziom artystyczny prezentowanych spektakli.

Tak jest do dzisiaj – XXIV Łódzkie Spotkania Baletowe, które przed nami, nie mogą nie być kontynuacją założeń ich twórców, dlatego i tym razem przynoszą to, co w sztuce choreografii i tańca najciekawsze. Tegoroczna edycja zapowiada się nadzwyczaj interesująco. W dniach od 3 maja do 20 czerwca widzowie będą mogli zobaczyć siedem programów przygotowanych przez sześć zespołów o ogólnoświatowej sławie.

Brytyjski lekarz i reformator społeczny Havelock Ellis powiedział kiedyś, że "taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszającą, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia; jest samym życiem". ©

Czytasz ten tekst bezpłatnie, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]