Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
Godzinny album otwieraj_ fragmenty oratorium "La Santissima Annunziata" Alessandro Scarlattiego. Barwny język opisu zwiastowania Marii, z fantazją_ przez autora partytury dookreślony operowymi z ducha muzycznymi ilustracjami, w interpretacji Fabio Biondiego i jego Europy Galante nie może nie zachwycać.
Podobnie jak "Stabat Mater" Luigiego Boccheriniego. Ci sami artyści i zjawiskowa wokalnie Roberta Invernizzi w kameralnym dziele mistrza z Lukki odkryli niezwykłe bogactwo emocji - od intymnego łkania po frazy pełne nadziei.
W Koncercie e-moll Georga Philippa Telemanna spotykają się dwa pokolenia fletu - prosty, wycofywany już z orkiestry oraz nieustannie technicznie dopracowywany flet traverso (poprzeczny). Solistycznemu współgraniu Giovanniego Antoniniego oraz Marco Brollego - prowadzonemu lekko i wdzięcznie, innym razem niespiesznie i subtelnie - towarzyszy zarażająca entuzjazmem (ach, to ogniste Presto!) formacja Il Giardino Armonico.
I jeszcze Antonio Vivaldi. Proszę wsłuchać się w ze swadą, choć gniewnie i wojowniczo pokonywane przez Sonię Prinę karkołomne figuracje, wprowadzone przez ostre akordowe cięcia Accademii Bizantina, ale i liryczne fragmenty motetu "Longe mala, umbrae terrores". Trudno byłoby nie zwrócić uwagi na finezyjną ozdobność oraz monumentalne zwieńczenie "Clarae stellea". Optymistyczną kodą płyty niech będzie Allegro z Koncertu A-dur RV 519.
DANIEL CICHY