Reklama

Świat jako artefakt

Świat jako artefakt

25.05.2010
Czyta się kilka minut
Przez lata wydawało mi się, że jest to ostatnie słowo fotografii współczesnej, jej największa chwała, próg nie do przejścia. Po wyjściu z szóstego piętra MoMy zmieniłem zdanie.
Francja, Hyeres, 1932 r. / fot. Henri Cartier Bresson / Magnum Photos / Courtesy Fondation Henri Cartier-Bresson
K

Kwietniowe popołudnie. Zbity, wielojęzyczny tłum kłębi się na szóstym piętrze The Museum of Modern Art w Nowym Jorku, przechodząc powoli, noga za nogą, od zdjęcia do zdjęcia, przylepiając czasem oko do ściany, czasem odchodząc na parę kroków. Ścisk i gwar. Oczekiwana od dawna retrospektywa Henriego Cartiera-Bressona! Dopiero czwarta w tym miejscu od końca drugiej wojny, choć w MoMie Cartier-Bresson (1908?2004) mógł czuć się jak w domu.

Obecna retrospektywa liczy ponad 300 zdjęć i jest największym amerykańskim pokazem twórczości Cartiera-Bressona. Wystawa objedzie całe Stany (po MoMie będzie wystawiana w The Art Institute w Chicago, potem pojedzie do San Francisco i Atlanty) i już budzi ogromne zainteresowanie. Duży materiał w "New York Timesie" ("Fotograf, którego puls bił w rytm świata") i świetna, choć sceptyczna, recenzja w "New Yorkerze" ("Picture Perfect...

17989

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, trzymiesięczny lub roczny.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]