Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Reklama

Internet to stan ciągłego pijaństwa

Internet to stan ciągłego pijaństwa

05.06.2017
Czyta się kilka minut
Ethan Zuckerman, badacz mediów cyfrowych z MIT: Tracimy zaufanie do władz i instytucji, za to zwracamy się ku populistom. Dzięki sieci możemy próbować to zmienić.
Fot. Michael Blann / GETTY IMAGES
M

MICHAŁ KUŹMIŃSKI: Muszę o to zapytać. Jest Pan nie tylko badaczem nowych mediów, ale wynalazł Pan też tzw. reklamy pop-up, te w wyskakujących okienkach. Co też Pana podkusiło?

ETHAN ZUCKERMAN: Wiele, wiele lat temu pracowałem dla firmy Tripod, jednego z pierwszych start-upów umożliwiających zakładanie stron internetowych za darmo. Sądziliśmy, że będziemy na tym zarabiać, stosując reklamę bannerową. Ale okazało się, że reklamodawcy nie chcieli się prezentować w sąsiedztwie treści tworzonych przez użytkowników, bo te bywają zbyt kontrowersyjne czy delikatne. Zrobiliśmy więc tak, że gdy użytkownik wchodził do serwisu, otwierało się mu dodatkowe okienko, które nazwaliśmy „konsolą”: była tam nawigacja po stronach założonych na Tripodzie, a przy niej – reklama. Wówczas nasz konkurent, GeoCities, w zasadzie skopiował napisany przeze mnie kod,...

20663

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]