Reklama

Tylko nie mózg!

Tylko nie mózg!

30.09.2008
Czyta się kilka minut
Od pół wieku debaty telewizyjne są w USA kulminacyjnym momentem prezydenckiego wyścigu. Tym razem jeden z kandydatów proponował, by w obliczu kryzysu zawiesić kampanię i "zająć się ważnymi sprawami".
C

Choć w ostatniej chwili John McCain zmienił zdanie i wziął udział w telewizyjnym pojedynku z Barackiem Obamą, jego pomysł wiele mówi o jakości współczesnej polityki.

Ponad jedna trzecia urzędników zatrudnionych dziś w Białym Domu to osoby zaangażowane w politykę informacyjną lub działalność public relations. Z miesiąca na miesiąc politycy mówią więcej. To znaczy: wypowiadają więcej słów - bo bynajmniej nie idzie to w parze z przekazywaniem więcej treści. Tak uważa Elvin Lim, politolog z Wesleyan University i autor wydanej niedawno w Stanach książki "Anti-intellectual Presidency - The Decline of Presidential Rethoric from George Washington to George W. Bush" ["Prezydentura antyinteligencka - Upadek prezydenckiej retoryki od George’a Washingtona do George’a W. Busha" - red.].

Lim przeanalizował prezydenckie orędzia o stanie państwa wygłaszane...

6319

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]