Reklama

Na „tak”

Na „tak”

20.02.2012
Czyta się kilka minut
Któregoś dnia przypomniały mi się niegdysiejsze peerelowskie obrazki telewizyjne, towarzyszące komunikowaniu (z nieukrywaną schadenfreude) o klęskach żywiołowych spadających na USA.
C

Czy zauważaliśmy wtedy, że te obrazki z reguły nie pokazywały nam załamanych ofiar wśród ruin, zgliszcz i potopów, tylko bardzo czynnych ludzi zajętych ratowaniem, włączonych w jakieś akcje usuwania szkód, pomagających sobie nawzajem? Widzieliśmy po prostu przez chwilę normalną społeczność obywatelską, której u nas nie było.

Dziś nie ma rozdźwięku między intencją a przekazem: ma być czarno i jest czarno. Z tym, że już nie chodzi o żadne dalsze czy bliższe sąsiedztwo, tylko o naszą własną polską chatę. Im rozmówca bardziej na „nie”, tym więcej razy zostanie zacytowany. Im drastyczniejsze słowa mówi, tym bardziej pożądane. Jedyny rozdźwięk, który zresztą zdaje się nikomu nie przeszkadzać, to bardzo dobry nastrój gremiów zajętych wymianą informacji i opinii.

Jeśli jednak taka jest dzisiaj najbardziej popularna „misja” medialna, to nie powinno być milczącej zgody na jeden...

2478

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]