Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
Informacje o “jednym procencie" znalazły się na wielu stronach internetowych: www.jedenprocent.pl, www.pozytek.gov.pl, www.ngo.pl, a 17 marca 2005 r. w Ministerstwie Polityki Społecznej zorganizowano na ten temat konferencję. Przygotowano też ulotki “Jak odpisać l proc.", wydrukowano plakat informujący o odpisie, rozsyłając go do wszystkich urzędów skarbowych w kraju. W odpowiedzi na wystąpienie ministra polityki społecznej i ministra infrastruktury, dyrektor generalny Poczty Polskiej obniżył opłatę z 2,5 złotego do złotówki za przekazanie przez podatników wpłat na rzecz opp. Do akcji zachęcali główni zainteresowani - organizacje pozarządowe, indywidualnie lub przez kampanie o szerszym zasięgu (np. Akademia Rozwoju Filantropii przez inicjatywę “Dobry Podatek").
Jesteśmy przekonani, że działania, w które zaangażowały się instytucje z różnych obszarów życia społecznego i stale rosnąca liczba opp sprawiły, że suma odpisów była w tym roku wyższa. Co też ma znaczenie, instytucję jednego procentu skorelowano z wielkością Funduszu Inicjatyw Obywatelskich - programem dotacyjnym adresowanym do organizacji non-profit, który powstał dla pobudzenia i wzmocnienia inicjatyw obywatelskich z udziałem organizacji pozarządowych (z zastrzeżeniem, że nie powinna to być kwota mniejsza niż równowartość 1 proc.). W interesie nas wszystkich leży promocja tej instytucji i uczynienie jej praktyką Polaków.
KRZYSZTOF WIĘCKIEWICZ, dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego MPS