Ładowanie...
Szept i krzyk. Co obejrzeć na VoD

Kiedy zaczynała w połowie lat 80., nie dało się jej porównać z nikim. Wygolona na łyso irlandzka dziewczyna, w której głosie słyszano tony anielskie i diabelskie, a w tekstach piosenek wybrzmiewały osobiste i zbiorowe traumy, była wyzwaniem rzuconym nie tylko muzycznemu światu. Dokument „Nothing Compares” to więcej niż filmowa biografia. Jest historią współczesnej czarownicy, wielokrotnie palonej na stosie, podsycanym przez moralne oburzenia i medialne skandale. Dzisiaj, gdy tamto wzmożenie opadło i wiele faktów ujrzało światło dzienne, słynny performens w studiu NBC, gdzie wokalistka porwała zdjęcie Jana Pawła II, nabiera zupełnie innej wagi. A film Kathryn Ferguson pozwala lepiej zrozumieć tę, która już trzydzieści lat temu odważyła się złamać niejedno tabu. Na przykład tuszowanie wieloletnich przestępstw irlandzkiego Kościoła wobec kobiet i dzieci.
- „NOTHING...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]