Reklama

Skuteczność religijnej korporacji

Skuteczność religijnej korporacji

13.09.2011
Czyta się kilka minut
Rozpoznawanie i szkolenie przywódców to jedno z najważniejszych zadań korporacji, które pragną odnieść sukces.
P

Półki księgarskie uginają się pod ciężarem książek odsłaniających tajemnice przywództwa oraz sztuki zarządzania. Czy wśród tego zalewu informacji jest jeszcze miejsce na coś oryginalnego?

Zamiast kolejnego poradnika oferującego gotowe recepty na sukces, Chris Lowney w książce "Heroiczne przywództwo" sięga do założeń zarządzania, jakie wypracowali ponad 400 lat temu jezuici. Taki krok może wydawać się karkołomny, ale Lowney, zanim został menadżerem w bankowości inwestycyjnej w firmie J.P. Morgan, przez siedem lat był jezuitą. Autor szuka odpowiedzi na pytanie: czego szesnastowieczni zakonnicy mogliby nauczyć ludzi XXI wieku na temat przywództwa oraz radzenia sobie ze złożonymi i zmieniającymi się okolicznościami? Wybór jezuitów za punkt odniesienia ma uzasadnienie historyczne i związany jest z sukcesami tej "religijnej korporacji" na różnych polach...

2695

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]