Ładowanie...
Sieć się podzieli
ŁUKASZ OSTRUSZKA: Nasza rozmowa to spotkanie ludzi różnych generacji. Pan po sześćdziesiątce, ja przed trzydziestką. Czy różnice generacyjne mają znaczenie, gdy pytamy, co z nami robi internet?
PROF. WOJCIECH CELLARY: Podział generacyjny jest całkowicie wtórny, choć ja byłem w internecie od jego niemowlęctwa, gdy jeszcze był czysty i nieskażony, a Pan przyszedł dopiero wówczas, gdy był już maszynką do zarabiania pieniędzy. Dzisiaj w internecie wszyscy, niezależnie od wieku, jesteśmy manipulowani. Internet to rynek, na którym toczy się walka tych, którzy tworzą treści, z tymi, którzy umożliwiają do nich dostęp przez przeglądarki, platformy, portale, wyszukiwarki. W tej chwili lepszy biznes robią dostawcy dostępu. Im więcej się klika, tym większe są ich przychody. Zatem z ich punktu widzenia treść nie ma być wartościowa, lecz atrakcyjna, ponieważ...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]